При увімкненні системи кондиціонування автомобіля спеціальна рідина (холодоагент) повинна циркулювати системою та змінювати стан з рідкого на газоподібний. Під час переходу з одного стану в інший, рідина змінює температуру та передає у салон прохолодне повітря, а тепло віддає в атмосферу. Регулює цей життєво важливий потік саме розширювальний клапан.
Розширювальний клапан знаходиться у магістралі кондиціонера та розташований між компресором та випарником. Фізично його можна знайти або у салоні біля випарника, або з іншого боку моторного щитка у моторному відсіку.
Таке розташування обумовлене тим, що це дозволяє холодоагенту проходити від радіатора кондиціонера через фільтр-осушувач до клапана, який регулює кількість рідини. Частина потрапляє до випарника, частина вертається до компресора.
Загальний алгоритм роботи системи з розширювальним клапаном виглядає так:
Тобто, завдяки регулюванню кількості та інтенсивності потоку холодоагенту у випарнику можна контролювати температуру повітря у салоні. Для цього й існує розширювальний клапан.
Розширювальний термоклапан регулює кількість фреону, що потрапляє у випарник. Для цього механізм клапана постійно контролює температуру та тиск холодоагенту. Коли температура виходить за рамки номінальної, клапан обмежує потік рідкого фреону, дозволяючи йому краще охолонути.
З іншого боку, якщо тиск та температура занадто низькі, клапан відкривається більше та дає змогу пройти більшій кількості фреону. Це гарантує, що випарник отримує саме таку кількість рідини, аби підтримувати встановлену температуру у салоні автомобіля.
Конструктивно розширювальний термоклапан складається з таких основних компонентів:
Точне положення штифта з діафрагмою залежить від тиску та температури холодоагенту, як і пропускна здатність клапана. Чим сильніше піднімається кульковий клапан, тим більше фреону потрапляє у випарник, тим нижче температура повітря у салоні.
Для підтримки ефективної роботи розширювального термоклапана потрібно пильно слідкувати за його станом та вчасно виконувати технічне обслуговування та очищення. Будь-яке сміття, що потрапляє всередину корпусу, може відбитися на пропускній здатності клапана, а в результаті — на всій роботі автомобільного кондиціонера.
Також слід уважно стежити за можливим протіканням фреону. Це небезпечний симптом, який може призвести як до некоректної роботи всієї системи, так і до швидкого зношення основних вузлів автокондиціонера, наприклад, компресора.
Добавить комментарий | ↑ в начало |